Team – Mountlake
Te bereiken op telefoonnummer Tel:+31 - (0) 20 - 4166 190

Mountlake

Human Resources Management

Team

John Sterk

Senior HR Business generalist & specialist.
Ondernemend, pragmatisch, flexibel, resultaat gericht, visie, stakeholders betrekken.

HRM

Ik ben een senior HRM professional met ruime ervaring in de financiële dienstverlening, de IT, FMCG, Farmacie en non-profit sector. Ik heb zowel nationaal als internationaal geopereerd in Europa en Azië. Mijn persoonseigenschappen zijn: ondernemend, pragmatisch, hands-on, resultaatgericht, flexibel, veranderingsgericht, veerkracht, visie, cross-culturele ervaring, en snelle inwerker.

Sterk in waarde creatie in ‘start-up’ – en in‘turnaround’ situaties door alle stakeholders er bij te betrekken.

Projecten die ik geleid heb variëren van de opbouw van nieuwe ondernemingen, strategie bepaling, inrichting van HR afdelingen, implementatie van personeelsinformatiesystemen, ontwerpen en implementeren van beloningssystemen, cultuurverandering, performance management, resource management, onderhandelen met ondernemingsraad en vakbonden tot talent management en optimaliseren van HR processen.

Ik ben gedreven door het belang van HRM voor de bottom line van een onderneming. Een goede personeelsadministratie is de basis voor een toegevoegde waarde van HRM. De HR professional als business partner gaat uit van de doelstellingen van de onderneming en zorgt samen met het leidinggevend kader voor een toegesneden HR-beleid en uitvoering van dat beleid. Gemotiveerde medewerkers die de doelstellingen van de onderneming met hun competenties ondersteunen zorgen voor een duidelijk hogere bijdrage aan de bottom line van de onderneming. Dit kan in de orde van 10 – 30% liggen. Investeren in mensen levert uiteindelijk het beste rendement voor de organisatie.

Praktische Strategie

Ik ben als Directeur en HRM professional betrokken geweest bij praktische strategie bepaling van ondernemingen binnen de financiële dienstverlening, de farmacie en in een aantal start-ups.

Strategie bepaling is te vaak een abstracte bezigheid met een hoop PowerPoint presentaties. Ik ga zelf graag uit van een praktische benadering. Vaak gaat het om verbetering van bestaande processen en de centrale vraag: hoe kunnen we onze klanten beter bedienen tegen lagere kosten. Een geschikte methodiek hierbij is Business Model Generation. Kortom beschrijf de rationale van hoe een organisatie waarde creëert, levert en vasthoudt. Het is een visuele methode die de vier belangrijkste gebieden van een onderneming behandelt: klanten, de waarde propositie, de infrastructuur en financiële levensvatbaarheid. Het levert een blauwdruk op als basis voor handelen. Uiteindelijk ligt het succes van een strategie in de uitvoering.

Organisaties:

  • Financiële Dienstverlening: ABN-AMRO, ABN-AMRO Mellon, GE Capital, Hawk
  • Farmacie: TEVA, Pharmapack
  • IT: SAP, Philips, Pharmeon, Scamander
  • Energie: Alstom, RWE, Shell
  • FMCG: Sara Lee, Heineken, Kraft Jacob Suchard
  • Productie: Hercules, Tastemaker, TRW, Heidelberger Zement
  • Non-Profit: Buitenlandse Zaken, SNV, UvA, Koninklijk Instituut voor de Tropen

 

 

MOUNTLAKE werkt samen met het PMCollectief een netwerk van senior (interim) managers en professionals